Į Lietuvą žaibiškai atkeliavo nauja pramoga: pabėgimo kambariai, dar vadinami galvosūkių kambariais, iššūkių kambariais ar užduočių kambariais.

Dalyviai juose būna užrakinami ir turi per nustatytą laiką sugalvoti kaip pabėgti. Pirmasis toks Vilniuje atidarytas 2014 m. vasarą, o 2017 m. jų jau yra 42 ir skaičius nuolat auga.

Informacijos apie pabėgimo kambarius ir jų apžvalgų dar labai trūksta. Siekdama padėti jums išsirinkti kambarį, tinkamiausią jūsų šventei ar pramogai, Protu.lt komanda išbandė įvairius Vilniaus pabėgimo kambarius, pabendravo su jų šeimininkais ir dalinasi tuo, ką sužinojo.

Jei pageidaujate, kad čia atsirastų ir jūsų kambarys – susisiekite.


 

Ką būtina žinoti prieš renkantis pabėgimo kambarį

Pabėgimo kambariai ir jų lankytojai – labai skirtingi. Todėl labai svarbu, kad jūsų pasirinktas kambarys atitiktų jūsų norus. Svarbiausi pabėgimo kambarių skirtumai:

Logiškumas. Ar iš kambario galima ištrūkti remiantis vien logika, ar reikės ieškoti daiktų atsitiktinėse vietose, spėlioti?
Estetiškumas. Ar kambarys – “švarus”, ar jame teks teptis rankas bei daryti kas nevisai malonu?
Galvosūkių tipai. Ar kambaryje daug “klasikinių” galvosūkių (matematiniai uždaviniai, dėlionės ir pan.), ar galvosūkiai originalūs ir pirmiausia dar reikia dalyviams suprasti, kad tai galvosūkis?
Atmosfera. Ar kambaryje atkuriamas konkretus kūrinys/laikotarpis, ar labiau koncentruojamasi į užduotis?
Pagalbos. Kaip yra su organizatorių patarimais “įstrigus” – galima prašyti bet kiek (tai – dažniausias variantas) / ribojami / visai nėra?
Technika. Ar kambaryje naudojama speciali elektrinė/elektroninė technika, ar perdaryti paprasti daiktai?
Pašaliniai daiktai. Kiek kambaryje guli nereikalingų pabėgimui (klaidinančių) daiktų: jų gali visai nebūti, būti keletas arba labai daug.
Sudėtingumas. Koks procentas žmonių ištrūksta iš kambario laiku? Dažnai tai būna ~50%.

Taip pat atkreipkite dėmesį, kad:

• Dauguma kambarių priima iki 4-5 žmonių. Jei jūsų daugiau, rinkitės didesnius kambarius, arba eikite į vietas, siūlančias po kelis kambarius, ir pasiskirstykite. Kartais organizatoriai priima daugiau dalyvių nei yra numatę, bet tokiu atveju gali būti ankšta, dalis neturėti ką veikti ir pan.
• Visų kambarių kainos sukasi apie 40-50 eurų komandai, bet būna akcijų.
• Dauguma kambarių priima visų amžių klientus, bet vaikams dažnas nėra įdomus. Keli kambariai amžių riboja.
• Paprastai reikia ištrūkti per 60 min., bet Lietuvoje dažnas kambarys į tai griežtai nežiūri. Kai kur ir oficialus laikas kitoks.
• Jei esate pradedantysis, galite paskaityti taktiką, kaip organizuotis pabėgimą.

Toliau – Vilniaus pabėgimo kambarių apžvalgos.


 

Smart Rooms

Smart Rooms yra pabėgimo kambarys Vilniaus centre.

Išprotėjusio astronomo kambarys

Dalyviai 2-5
Kaina 44 EUR komandai (antradienį-ketvirtadienį iki 17 val. – 30 EUR)
Laikas 60 min. (esant galimybei pratęsiamas)
Adresas Gedimino pr. 26, Vilnius (įėjimas iš kiemo pusės)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Smart Rooms pabėgimo kambarys

Siužetas: kambarys, kuriame užrakinami žaidėjai, priklausė astronomui, įtikėjusiam, kad anapus Žemės planetos dedasi keisti baisūs dalykai. Jis manėsi radęs tam įrodymų, tačiau pasaulis jį tiesiog laikė pamišėliu…

Išties, vos įžengus į kambarį nesunku suabejoti jo “kūrėjo” minčių tiesumu: ten kabo keistos nuotraukos, aprašinėtos net lubos, nemažai įvairių simbolių. Jums reikės visoje toje kebeknėje atrasti tinkamus kodus. Vienus kodus panaudosite spynutėse, kitus – specialioje elektroninėje įrangoje. Astronomas, bijodamas persekiojimo, kai ką paslėpė itin įmantriai.

Visgi, svarbiausia kambario kūrėjams ne tema, o patys galvosūkiai, kuriuos stengtasi padaryti kuo įvairesnius. Ant daiktų užklijuotos užuominos tiksliai nurodo, į ką pakaks vien tik pažiūrėti (o ką, tikėtina – ir pajudinti). Nereiškia, kad bus paprasta: kelios užduotys yra tokios, kad vien sugalvoti idėją, kaip jas atlikti, nepakaks – įgyvendinti visa tai realybėje gali užtrukti net ilgiau.

Kitaip nei daugelyje pabėgimo kambarių, norintiems įveikti “Išprotėjusio astronomo” kambarį prireiks ir šiek tiek žinių: anglų kalbos ir matematikos. Tiesa, tos žinios – ne aukštesnio nei aštuntos-devintos klasės lygio.

Šeimininkai akcentavo, kad norėjo sukurti jaukią atmosferą, todėl patalpos yra centre ir ne rūsyje, o, jei prisieitų palaukti, fojė galima pažaisti stalo futbolą.

Jums patiks, jei:
• Norite “švaraus” kambario miesto centre, kuriame sudaryta jauki atmosfera.
• Norite panaudoti ir žiupsnelį žinių, o ne vien loginį mąstymą.
• Mėgstate galvosūkius, prie kurių reikia “paplušėti” ilgiau net ir sugalvojus, kaip maždaug juos spręsti.
• Pageidaujate, kad kambaryje būtų specialiai jam kurtos įrangos.

 

Horror Hotel

Pabėgimo kambarys ir siaubo kambarys viename, įsikūręs Vilniuje.

Dalyviai 2-4
Kaina Pirmadienį-ketvirtadienį 40 EUR, penktadienį-sekmadienį 50 EUR
Laikas 60 min. (jei komanda po tiek laiko dar neišėjusi, bet netoli finišo, leidžiama jai baigti)
Adresas Šnipiškių g. 2, Vilnius
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Tai pirmasis Lietuvoje galvosūkių kambarys siaubo tematika. Gryno psichologinio siaubo. “Horror Hotel” nerasite pigių butaforinių nupjautų galūnių ar netikro kraujo. Baugi apleisto viešbučio atmosfera puikiai sukurta šviesomis, garsais, atskirais akcentais.

O labiausiai – tamsa. Kambarys įrengtas įdomiai, bet dalyviai, net nusirišę akių raiščius, jį išvysta tik po truputį. Mobiliuosius telefonus būna priversti palikti, o reti šviesos šaltiniai “viešbučio viduje” – silpni ar mirgantys… Daug ką teks daryti apgraibomis, baimingai spėliojant, ką gi sugriebsi? Ką gi sekantį kartą apšvies kambarį akimirkai užliesiantis blyksnis?

Tiesa, jeigu to bijote labiausiai – gyvų aktorių kambario viduje nėra.

“Horror Hotel” kliūtys, kurias “išsprendus” atsivers išėjimas iš užkeikto viešbučio, savaime nėra labai sudėtingos. Tačiau tamsa, dezorientacija daro savo – iš kambario pačios ištrūksta tik 70% komandų.

Žaidėjai turi teisę per raciją paprašyti iki trijų patarimų iš darbuotojų. Priešingai daugeliui pabėgimo kambarių, patys darbuotojai neprašyti patarimų čia niekad nepasiūlo: tinkamai nuspręsti, kada (ar) jų klausti – jau taktikos dalis.

Jums patiks, jei:
• Patinka psichologinio siaubo filmai (“Skambutis” ir pan.).
• Mėgstate siaubo kambarius, bastytis po apleistas vietas ir žiūrėti jų nuotraukas.
• Įdomu išbandyti pabėgimo kambarį (beveik) tamsoje.
• Nemėgstate, kai pabėgimo kambarių darbuotojai neprašyti “bruka” patarimus.
• Jums svarbu gerai sukurta atmosfera.
• Patinka ir paieškos, o ne vien loginės užduotys.

 

Lost Key

Lost Key – pabėgimo kambarys Vilniaus Naujamiestyje.

Muziejaus apiplėšimas

Dalyviai 2-4
Kaina 40 EUR komandai pirmadieniais-ketvirtadieniais
50 EUR komandai penktadieniais-sekmadieniais
Laikas 75 min.
Adresas Algirdo g. 37, Vilnius (Naujamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

lostkey

Muziejaus apiplėšimas – kitoks pabėgimo kambarys. Prieš įrengdami šį kambarį šeimininkai aplankė daug kitų pabėgimo kambarių ir nusprendė daryti daug ką kitaip. Ne tik, kad čia “rafinuočiau” nei kitur sakomos užuominos ar rodomas laikas, bet net ir durys iš kambario niekada nėra užrakinamos. Mat tikslas, kaip sako kambario pavadinimas, nėra pabėgti. Tikslas – pavogti žymiausią muziejaus eksponatą, 1260 karatų deimantą.

Taigi, pabėgimo kambarys yra muziejus. Iš pažiūros eksponatų jame daug. Tačiau pradėję savo juoda darbą “deimanto vagys” netrunka suprasti, kad likę “eksponatai” – tiesiog savotiškos užuominos jiems (gal koks bendrininkas-muziejininkas juos paliko?). Tam, kad pagaliau atidengtumėte deimantą supantį stiklą, reikės pasinaudoti visais likusiais “eksponatais” ir kitomis muziejaus interjero detalėmis – ar bent jau suprasti, kas tenai užšifruota.

Tai – nelengva. Todėl yra dar vienas “Muziejaus apiplėšimo” skirtumas nuo kitų Vilniaus pabėgimo kambarių – deimanto vagystei skiriamos ne įprastos 60, tačiau 75 minutės laiko. Užduotys čia originalios, ir bent viena jų atims gana daug laiko – net ir po to, kai suprasite, kaip ją spręsti. Mat plėšiant šį muziejų reikalingas ne tik protas, tačiau ir vikrumas bei atidumas.

Prireiks ir kažkiek komandinio darbo. Tiesa, ne visada: dažniausiai skirtingi dalyviai gali spręsti skirtingas užduotis, mat privalomos eilės tvarkos čia nėra. Kliūtys vagims labai įvairios: nuo paprastų mechaninių iki elektroninių. Įveikusių jas visas komandų laukia ne policija, o organizatoriai su fotoaparatu. Dalyvius jie irgi fotografuoja kitaip, nei dauguma pabėgimo kambarių: viena nuotrauka, padaryta momentiniu fotoaparatu, iškart dovanojama atminimui.

Jums patiks, jei:
• Jūs manote, kad 60 minučių – per trumpas laiko tarpas pabėgimo kambariui.
• Esate lankę daug pabėgimo kambarių ir kai kurie “visur vienodi” ar “nuolat besikartojantys” sprendimai jau pradėjo pabosti.
• Jums patinka ne tik proto, o ir vikrumo bei atidumo reikalaujančios užduotys.
• Patinka, kai komanda gali pasidalinti ir spręsti skirtingas užduotis.

 

Exit Room

Keliautojo kambarys

Dalyviai 2-5 (priima ir 6)
Kaina 50 eurų komandai
Laikas 60 min.
Adresas Žemaitijos g. 3 (Senamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Exit Room vilniaus senamiestyje kol kas turi tik vieną, tačiau labai stiprų Keliautojo kambarį.

Kambario idėja: keistas keliautojas-kolekcionierius susivežė į kambarį daiktų (baldų, interjero detalių) iš viso pasaulio. Įtikinama: kaip pasakojo šeimininkai, daug kas iš tikro parsiųsta iš užsienio. Todėl jie (su keliom išimtim) „tikri“ (kaip antai – stalas „kvepia“ senove), bet labiau primena iščiustytą antikvarą, o ne iš senelių rūsio parsineštus rakandus.

Užduotyse yra sąsajų su geografija, užsienio kultūromis, tačiau jokių išankstinių žinių nereikia. Didelė dalis užduočių – įvairių kodų ieškojimas, tačiau jie kas kartą atrandami vis kitaip ir keli atradimo momentai labai įdomūs.

Šeimininkai akcentuoja, kad ketino sukurti „užduočių grandinę“, kur viskas sprendžiama logiškai (nereikia kažko tiesiog surasti). Tai pavyko. Įdomu, kad kai kurios užduotys turi po kelis sprendimus – lengvesnis tarp jų atrodydavo it šiokia tokia apgavystė, bet šeimininkai sakė, kad jie numatė abu variantus. Nesugalvojant atsakymo visada yra galimybė skambinti organizatoriams.

Kadangi Exit Room turi tik vieną kambarį 5 žmonėms, šeimininkai teigė dažnai net turintys atsisakyti klientų. Jie negali priimti didesnių grupių nei 6 žmonės ir paskirstyti jas po kelis kambarius, kaip tai daro kiti. Todėl didesniems bernvakariams, gimtadieniams ar įmonės vakarėliams Exit Room tiktų, tik jei vieni svečiai lauktų, kol kiti „pabėgs“. ~60% jo lankytojų užsieniečiai turistai – net ant kambario durų užrašas vien angliškas.

Jums patiks, jei:
• Norite „estetiškos“ pramogos (švariose, naujai įrengtose patalpose, kur nesipurvinsite rankų).
• Norite spręsti vadovaudamiesi vien logika (o ne ieškojimu).
• Norėsite paskui pratęsti vakarą Senamiestyje.
• Jūsų yra ne daugiau nei 5 žmonės.

Kiti Exit Room kambariai

Antrasis kambarys – Paslaptingasis kambarys.


 

Hot Room

Hot Room – pabėgimo kambariai suaugusiesiems Vilniuje erotine tematika.

Lolitos parduotuvė

Dalyviai 2-5
Kaina 50 EUR
Laikas 45 min. (nepavykus pratęsiama 15 min.)
Adresas P. Lukšio g. 2, Vilnius
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Pabėgimo kambarys – tai sekso prekių parduotuvė. Tiek tiesiogine to žodžio prasme (į patalpas patenkama per labai tikrą krautuvę suaugusiems), tiek pagal scenarijų. Pastarasis toks: patekote į patvirkusios parduotuvės šeimininkės Lolitos sapną, ir jei neištrūksite per 45 minutes, tame sapne pasiliksite amžinai.

Pabėgimo kambarys kraute prikrautas įvairių “žaisliukų suaugusiems”. Kambario šeimininkams priklauso ir sekso prekių parduotuvių tinklas. Jie neslepia, kad pabėgimo kambarys – ir būdas supažindinti lietuvius su tuo, kas ten parduodama: juk ne visi išdrįsta užeiti į parduotuvę pasižiūrėti, o kambaryje kiekvienas komandos narys viską neišvengiamai pamato. Nors sulaukia įvairių klientų, “Lolitos parduotuvė” labiausiai orientuota į mergvakarius ir bernvakarius. Juk tai tos retos šventės, kai net eiliniai žmonės nusimeta “kasdienį kuklumą”.

Šiaip ar taip, “Lolitos parduotuvė” neskirta kukliausiesiems; į vidų leidžiami tik vyresni nei 18-os. Tiesa, patiems dalyviams nieko nepadoraus daryti neteks. Iš šio pabėgimo kambario išeinama panašiai, kaip ir iš daugumos kitų: ieškant raktų, sprendžiant galvosūkius. Kai kuriuos “Žaisliukus suaugusiems” panaudoti prireiks – bet ne pagal paskirtį. Yra ir įdomių, netradicinių užduočių, paremtų elektronika, kurią įrengė specialiai samdyti elektrikai. Jos dėka veiksmas, jūsų atliktas vienoje Lolitos parduotuvės vietoje, gali sukelti netikėtą efektą kitoje. Savo paslaptis kambarys atskleidžia po truputį.

Tiesa, delikati elektronika kartais yra įnoringa: jei manote, kad atradote sprendimą ir nepavyko, galbūt tiesiog “nusimušė” elektronika ir reikia daryti labai panašiai, bet truputėlį kitaip.

Jums patiks, jei:
• Mėgstate “žaisliukus suaugusiems”.
• Norite pamatyti “žaisliukų suaugusiems”, bet nedrįstate eiti apsižiūrėti į sekso prekių parduotuvę.
• Norite padaryti “nepadorų siurprizą” kuklesniems draugams (pavyzdžiui, mergvakario ar bernvakario proga).
• Nemanote, kad bet kokie netradiciniai santykiai lovoje yra “šlykštus iškrypimas”.

Grėjaus apartamentai

Dalyviai 2-5
Kaina 50 EUR
Laikas 45 min. (nepavykus pratęsiama 15 min.)
Adresas P. Lukšio g. 2, Vilnius
Kontaktai Tinklapis, Facebook

“Grėjaus apartamentai” yra įkvėpti knygos “50 pilkų atspalvių”. Siužetas: jūs atėjote į Grėjaus apartamentus tam, kad pavogtumėte jo itin brangų botagą. Vidun patekote apgaulės būdu: vienas jūsų įsipareigojo tapti Grėjaus vergu, ir žaidimą jis turės pradėti mažiau patogioje padėtyje, nei kolegos…

Taigi, iš “Grėjaus apartamentų” reikės ne tiesiog “išeiti atgal”. Visų pirma reikės “eiti pirmyn” per visokius keistų ir tikrai originalių saugumo priemonių pilnus ir vis tamsesnius (netiesiogine prasme) patvirkusio milijonieriaus Grėjaus kambarėlius, skirtus sustabdyti tokius botago vagis, kaip jūs.

Bent jau taip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Iš tikro Grėjus tą botagą pasiryžęs jums atiduoti – tiesiog jis labai mėgsta per kameras stebėti, kaip tokie naivūs “vagys” įveikinėja jo kliūtis. Jeigu Grėjui nusibos – t.y. labai jau ilgai nesusigaudysite ką daryti – milijonierius kreipsis į jus per raciją ar garsiakalbius ir, patraukdamas per dantį, patars kaip prieiti kitą kliūtį.

Kaip ir pati knyga ar filmas, “Grėjaus apartamentai” – skoningas pabėgimo kambarys. Pornografijos ten nėra, tačiau švelnesnių aliuzijų į erotiką, BDSM – daug. Visgi, tai ne toks pabėgimo kambarys, į kurį galėtų eiti tėvai su vaikais. Labiau jis tinkamas padaryti siurprizą jubiliatui/ei ar būsimai nuotakai/jaunikiui – pastarieji, matyt, ir taptų Grėjaus vergais…

Beje, jeigu ištrūks, vergas dar galės dalyvauti loterijoje be pralaimėjimų, kurioje laimės kažką iš gretimos sekso prekių parduotuvės.

Jums patiks, jei:
• Patiko knyga ar filmas “50 pilkų atspalvių”.
• Įdomu, kad reikės įvykdyti realistišką užduotį (vagystę), o ne tiesiog pabėgti.
• Norite padaryti “nepadorų siurprizą” kuklesniems draugams (pavyzdžiui, mergvakario ar bernvakario proga).
• Nemanote, kad BDSM yra “šlykštus iškrypimas”.

 

Bėglys

Senoji taverna

Dalyviai 2-6
Kaina 50 EUR komandai
Laikas 60 min.
Adresas Goštauto g. 8, Vilnius
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Rūsyje įkurtas kambarys – sena taverna, kurioje įvairūs keliautojai paliko įvairių įdomių, keistų, kartais egzotiškų daiktų, surašė kelis mįslių tekstus. Tiesa, kambaryje pasitelkta ir elektroninė įranga.

Užduotys čia be galo plataus spektro. Jų sprendimui prireiks pasitelkti daugiau pojūčių, nei vien regą. Reikės ir įvairių sugebėjimų, žiupsnelio gyvenimiškų žinių. Nors tenka rasti ne vieną kodą ar raktą, užduotys nesikartoja: kiekvienas sekantis atradimas padaromas visiškai kitaip, nei prieš tai buvęs, tačiau viską galima išmąstyti logiškai. Gerai, jei ir komanda įvairialypė. Pasak organizatorių, laiku iš kambario ištrūksta vos 10% dalyvių.

Kiekviena komanda per apsilankymą “Senojoje tavernoje” gali laisvai paprašyti iš organizatorių 3 užuominų, o už kiekvieną papildomą “konsultaciją” prie galutinio rezultato pridedama po 5 baudos minutes.

Tokia sistema gera, jei norite pasirungti su draugais (eiti į tą patį kambarį paeiliui ir paskui palyginti laikus). Mat kituose kambariuose, kur užuominos neribojamos ir už jas neskiriamos baudos, oficialus rezultatas daug nereiškia – nes nelygu, kiek kuri komanda ėmė užuominų. Pats užuominų procesas dera senai tavernai: dalyviai pakiša pro durų skylę tuščią lapelį, gauna vieną iš anksto parengtų senoviniu šriftų atspausdintų patarimų.

Jums patiks, jei:
• Norite galvosūkių skirtų įvairiems pojūčiams, o ne tik regėjimui.
• Norite eiti į tą patį paeiliui su draugų komanda ir objektyviai palyginti rezultatą.

 

Hakerio loftas

Hakerio loftas yra kompiuterinės tematikos pabėgimo kambarys Vilniuje.

Dalyviai 2-5
Kaina 40 EUR komandai (savaitgaliais – 45 EUR)
Laikas 60 min.
Adresas Švitrigailos g. 8, Vilnius (įėjimas iš kiemo)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Reklamų Hakerio lofto išorėje nerasite – juk hakeris slapstosi ir šiaip bendrauti nelinkęs. Atėjusius nekviestus svečius bemat užrakina – norėdami pabėgti lauk, turėsite perprasti hakerio mąstymą ir (šiek tiek) – jo įrenginius. Antraip – toks kambario siužetas – hakeris paviešins visą jūsų asmeninių kompiuterių turinį…

Hakerio loftas – netvarkingas ir “užleistas”, mat vienintelis brangesnis dalykas, ką sau pirkdavosi hakeris – įranga. Ypač kompiuterinė. Pastarosios sprukdami iš hakerio lofto prisižiūrėsite daug. Kiekvieną hakerio sugalvotą spynelės kodą “nulaužti” galėsite tik pasinaudodami vis kitu prietaisu. O prietaisų kambaryje yra tiek, kad, tikriausiai, galima būtų surinkti ne vieną kompiuterį. Hakeris juos naudoja ne tik pagal paskirtį, hakeris jais apkabinėjo netgi savo sienas, o kai dalį baldų perdarė į kažkokius elektroninius-mechaninius hibridus.

Kai kurie įrenginiai, kuriais teks pasinaudoti Hakerio lofte – tokie, kokius, tikriausiai, ne kiekvienas lietuvis yra bandęs. Todėl komandoje net gali kilti ginčas, kuriam dalyviui atlikti užduotį su tuo prietaisu. Sudėtingų žinių (programavimo ir pan.) tikrai nereiks.

Nuo aukščiausios sienos su kambaryje užrakintais žmonėmis susirašinėja kompiuteris. Jei dalyviai įstringa – stengsis padėti. Bet gali ir trukdyti. Labai jau keistai jis bendrauja, čia angliškai, čia lietuwishkay, čia išvis “ne į temą”. Todėl Hakerio lofte yra iš ko ir pasijuokti. Nors tai nėra siaubo kambarys, tam tikrų fobijų turintiems žmonėms jis vietomis gali būti baisokas (tačiau atitinkamas užduotis galės atlikti kiti). Dalyviai iki 14 metų vidun neleidžiami.

Pasak kambario šeimininko, pabėgimo kambarys “Hakerio loftas” orientuotas į smagumą labiau nei sudėtingus iššūkius ir 95% komandų sėkmingai pasprunka per valandą (su kompiuterio pagalbomis).

Jums patiks, jei:
• Patinka kompiuterinė ir kita technika.
• Norite pabėgimo kambaryje ir pasijuokti.
• Neturite įvairių fobijų – arba esate pasirengęs stoti su jomis akistaton, jei tektų.
• Pageidaujate nelabai sudėtingo pabėgimo kambario.
• Mėgstate užduotis atlikinėti paeiliui, visa komanda kartu dirbti ties viena užduotimi.

 

BreakRoom

BreakRoom įkurtas senajame Vilniaus taksi parke, greta lazerių, dažasvydžio ir kitų pramogų. Pramogos priklauso skirtingiems savininkams, bet nuosavą laukimo/vakarėlių salę turi ir pats BreakRoom. Yra nemokamas parkingas.

Trys BreakRoom kambariai vienas nuo kito skiriasi gana smarkiai: ne tik temomis, bet ir suteikiamu laiku, kaina, galimu dalyviu skaičiumi. Užuot kopijavus nusistovėjusį pabėgimo kambarių modelį eksperimentuojama derinant šią pramogą su kitomis.

Išbandėme kambarį – KGB kalėjimą.

KGB kalėjimas [šiuo metu perdarytas, informacija pasenusi]

Dalyviai 2-4
Kaina 46 EUR komandai
Laikas 45 min. (+įžanga)
Adresas Pelesos g. 1 (Naujininkai)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

KGB kalėjimo patirtis prasidėjo gerokai iki į jį įžengiant: sutartoje vietoje paėmė „KGB taksi“ tepalais dvokiantis žiguliukas. Pernelyg bijoti nereikia: tai labiau „mandagus“ taksi su sovietmečio / KGB elementais, o ne pagrobimo inscenizavimas.

Tačiau privažiuojant prie aplūžusio taksi parko įspūdis vis kyla (panašiame pastate ir įsivaizduotum „slaptą kalėjimą“). Jis pasiekia apogėjų, kai dalyviai surakinami tamsiame tardymo kambaryje ir pradeda lėkti 45 minutės „iki grįš kagėbistai“. Žaidėjai vaduojasi perimdami kagėbistų, „buvusių kalinių“ informaciją.

„Sovietinės skylės“ atmosfera atkurta gerai. Net tokios smulkmenos: skambinti prašyti organizatorių patarimo čia negalima, bet kažkokie „disidentai“ būna, kad padeda savo nuožiūra. Kambario baldai, daiktai, patalpų dekoras, o ir pats pastatas – iš sovietmečio.

Tai retas kambarys, kurio tema susijusi su Lietuvos istorija, kas galėtų būti įdomu užsieniečiams, ne taip ir retai lankantiems Lietuvos pabėgimo kambarius. Tiesa, visgi tai yra pramoga, o ne muziejus, todėl užsieniečius draugus viskam paaiškinti (ir parodyti istorines sulaikymo bei kankinimo sąlygas) galite palydėti dar ir į KGB muziejų ar KGB bunkerį.

Jums patiks, jei:
• Norite įdomesnio ir įtikinamesnio siužeto nei kad jus „kažkodėl užrakina kambaryje“.
• Tą pačią dieną (pvz. bernvakaryje, įmonės vakarėlyje) norėtumėte išbandyti ir kitas komandines pramogas (dažasvydį, lazerius ir pan.).
• Norite siužeto, susijusio su Lietuvos istorija.
• Mėgstate apleistas vietas, senus daiktus.
• Nemanote, kad sovietinis genocidas yra pernelyg skaudi tema žaidimams.

Kiti BreakRoom kambariai

• Paprastesnis Piratų kambarys, rekomenduojamas šeimoms
• Sudėtingesnis kambarys „Kosmoso Laivas LUNA-85“, kuriame gali žaisti 5-10 žmonių, laikas 60 min., amžius nuo 16 m., o kaina 100 EUR.
• Už Vilniaus ribų galima pasinerti į kovą su „zombių apokalipse“ patalpose Nemenčinės miškuose; ten pasitiks ne vien užduotys, bet ir tikri „zombiai“.


 

Wrong Room

Wrong Room atsidarė 2014 m. birželio 30 d., taigi buvo pirmasis Vilniuje atidarytas pabėgimo kambarys. Jo šeimininkas iš užsienio, kur kambarių mada atėjo šiek tiek seniau. Nuo to laiko jis su komanda įkūrė dar du kambarius ir juos po truputį tobulina bei ieško naujų idėjų.

Išprotėjusi virtuvė

Dalyviai 2-4 (griežtai)
Kaina Antradieniais ir trečiadieniais – 40 eurų komandai, kitomis dienomis – 50 eurų komandai
Laikas 60 min. (bet, jei nėra vėlesnių rezervacijų, prideda 10-15 min.)
Adresas Arklių g. 26 (Senamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Išprotėjusi virtuvė, Wrong Room

Prieš įleisdami į kambarį šeimininkai praneša, kad „Išprotėjusi virtuvė“ tikrai išprotėjusi. Iš jos pabėgti reikės ne tiek logikos, kiek išradingumo.

Dauguma daiktų čia veikia kitaip nei gyvenime ir nei kituose kambariuose. Žaidėjų laukia daug apgaulingo džiaugsmo: mintį „va, jau radau“ dažniausiai seka mintis „velnias, iš šito jokios naudos“. Tiesa, nauda dažniausiai būna – tik vėliau ir galbūt kitokia, nei tikėjaisi.

Kai kurios užduotys labai sunkios, nes joms kambaryje nėra tikslių užuominų arba užuominos daugiaprasmiškos – tenka spėlioti. Todėl „įklimpus“ 5-10 minučių organizatoriai rekomenduoja skambinti jiems specialiu telefonu. Minėjo, kad pačią sunkiausią Virtuvės užduotį be organizatorių pagalbos išsprendžia tik ~2% žaidėjų komandų. Todėl skambinti organizatoriams „Išprotėjusioje virtuvėje“ nėra gėda.

Tačiau daugumą užduočių galima išmąstyti protu. „Tipinių“ galvosūkių, kuriuose pagal surašytas užuominas reikia iššifruoti kodus, čia mažiau. Logika labiau orientuota į fiziką: reikėtų nepamiršti fizikos dėsnių. Nebijokite – paprastų. Elektra netekės be laido, daiktas kris žemyn ir t.t.

Elektrinių prietaisų kambaryje nemažai (organizatoriai ragina būti atsargiais), o atmosfera primena keistą modernių technologijų, Alisos stebuklų šalyje ir stympanko derinį.

Fizikos panaudojimas kambaryje kiek rizikingas, nes fizikiniams vyksmams daro įtaką ir aplinka. Todėl viena užduotis mums žaidžiant buvo tapusi neįmanoma (tai pastebėję organizatoriai per garsiakalbį informavo, kaip ją apeiti).

Jums patiks, jei:
• Įdomu ir „atrasti“ sprendimą, o ne tik išmąstyti.
• Norėsite pratęsti vakarą Senamiestyje.
• Iš kambario norite išsinešti suvenyrą, priminsiantį šį vakarą.
• Vaikystėje (ar net nebūtinai) jūsų mėgstamiausia knyga buvo “Alisa stebuklų šalyje”.
• Jūsų netrikdo, kad beveik garantuotai teks prašyti pagalbų.

Kiti Wrong Room kambariai

• Lengvesnis ir anksčiau įrengtas Profesioriaus kambarys (Sovietų Sąjungos tematika)
• Irgi sudėtingas „Vakarėlis Jamaikoje“. Pastarasis yra netolimame bare ir į jį leidžiama nuo 18 m., nes ištrūkę laiku gaunate tik pilnamečiams deramą dovaną.


 

Illuminati / 007 Room

“Illuminati Room” ir “007 room” pabėgimo kambariai Vilniaus centre ypač akcentuoja atmosferą, įkvėptą kino trilerių. Kaip dera žanrui, čia gausu paslapčių, netikėtumų. Nors dauguma išmėginimų – protui, prireiks ir žiupsnelio drąsos ar vikrumo. Abu kambariai turi atskirus simbolius, tinklapius ir Facebook paskyras, tačiau jie yra vienose patalpose, su įėjimais iš vieno laukiamojo: taigi, jei žmonių grupė didesnė nei telpa į vieną kambarį, ji gali nesunkiai pasidalinti po abu kambarius.

Illuminati Room

Dalyviai 2-5
Kaina 50 eurų komandai
Laikas 60 min. (bet, jei nėra vėlesnių rezervacijų, prideda 10-15 min.)
Adresas A. Rotundo g. 2 (Naujamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Pagal surinktus daiktus ir interjerą, Illuminati Room atmosfera primena sovietmečio mokslininko, linkusio į ezoteriką, namus ikikariniame daugiabučiame name. Tie namai pilni paslapčių – dalyviai ne kartą nustebs. Kai kas pabėgimo metu gali net pasirodyti baugoka.

Užduotys originalios ir logiškos – bet norint rasti visas užuominas kambarį reikia apieškoti.

Per kamerą matydami, kad dalyviai nuklydo į šalį ir (jei taip ir toliau) nespės, organizatoriai skambina žaidėjams ir informuoja, ką daryti toliau (kelti ragelį privaloma). Dalyviai gali paprašyti pagalbos ir patys.

Nepaisant šito, kai kurie dalyviai 1 val. laiką vis tiek truputį viršija. Organizatoriai teigė „išprašyti“ lankytojų nemėgstantys ir, jeigu kambario iš karto po to niekas nerezervavo, suteikiantys jiems papildomų minučių.

Išėjusieji iš kambario fotografuojami su specialiais apsiaustais, derančiais prie paslapčių tematikos – tai tikriausiai įtikinamiausi „Facebook nuotraukos“ rekvizitai tarp Vilniaus pabėgimo kambarių.

Jums patiks, jei:
• Mėgstate trilerius ir mistinius filmus bei knygas.
• Svarbu kokybiškai sukurta atmosfera.
• Patinka netikėtumai.
• Neturite keistų fobijų.
• Pabėgę norite „Facebook nuotraukos“ su įdomiais drabužiais.

007 Room

Dalyviai 2-6
Kaina 50 eurų komandai
Laikas 60 min. (bet, jei nėra vėlesnių rezervacijų, prideda 10-15 min.)
Adresas A. Rotundo g. 2 (Naujamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Pabėgimo kambarys „007 Room“ persmelktas Džeimso Bondo filmų atmosfera. Iš ten – muzika, dekoracijos.

Norėdami pabėgti iš kambario dalyviai turi atlikti keliolika misijų, kurios irgi primena agento 007 filmus. Visko po truputį: išradingi elektroniniai prietaisai, paslaptingos ar kiek sukrečiančios akimirkos, matematiniai išskaičiavimai, vikrumo/tikslumo išbandymai, kodai, britų aukštuomenės gyvenimo atributai. Nėra tik tokios Bondui būdingos veiklos, kuri keltų pavojų aplinkai ar netilptų į valandos apsilankymą viename kambaryje.

Misijas „007 Room“ reikia vykdyti labai konkrečia eilės tvarka: prie kiekvienos užduoties parašyta, kelinta ji turi būti sprendžiama. Įveikęs pirmąją misiją randi priemones, būtinas antrajai, išsprendęs antrąją – trečiajai ir t.t. Kartu dažniausiai gauni ir „vadovybės nurodymą“ – nedidelį tekstą (lietuvišką ir anglišką) ar kitą užuominą, patariančią, bet jokiu būdu tiksliai nenurodančią, ką reikės padaryti toliau.

Taigi, kiekvienu metu dalyviai gali daryti tik vieną iš dviejų: arba bendromis jėgomis spręsti tuometinę misiją, arba ieškoti, kur pažymėtos vėlesnės misijos (kad atėjus tų misijų eilei nebetektų sukti galvos, kur gi jos yra).

Dėl to nors priima ir šešis dalyvius, 007 kambario šeimininkai rekomenduoja žaisti keturiese: atėjus didesniam skaičiui, daliai žaidėjų gali nepakakti galimybių misijas vykdyti “savomis rankomis”. Kita vertus, visada galima prisidėti komentarais ir patarimais. Jeigu savų minčių ties kuria nors misija nepakaks, organizatoriai paskambins pakonsultuoti. Dėl tokių patarimų, pasak šeimininkų, ~90% komandų ištrūksta (beveik) laiku.

Jums patiks, jei:
• Norite, kad būtų aiškiai parašyta, kurią užduotį atlikti sekančią (nereiktų spėlioti).
• Norite, kad visa komanda bendradarbiautų spręsdama tas pačias užduotis vienu metu (o ne pasidalintų galvosūkiais ir dirbtų atskirai).
• Patinka netikėtumai.
• Neturite keistų fobijų.
• Patinka filmai apie šnipus ir Džeimsą Bondą.

 

Decode Room

Decode Room – pabėgimo kambariai Vilniaus stoties rajone.

Iškoduok Putlerį

Dalyviai 2-6 (rekomenduojama 4)
Kaina Pirmadienį-ketvirtadienį 40 eurų, penktadienį-sekmadienį 50 eurų
Laikas 1 val.
Adresas Geležinkelio g. 6 (Naujamiestis), Vilnius
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Decode Room kambario Iškoduok Putlerį siužetas: viename Maskvos bute, kaip išsiaiškino žvalgyba, saugoma paslaptis, kurios paviešinimas gali sugriauti Vladimiro Putino režimą. Sargybiniai 45 minutėms pasitraukė iš postų ir jūs, slaptieji agentai, teleportuojami į tą butą, turite tą “kompromatą” surasti ir pabėgti.

Iš tikro tai ne pabėgimo kambarys, tai – du kambariai. Žaidėjai padalijami į dvi grupes ir patenka į skirtingas patalpas. Kartais pirmame kambaryje rastos užuominos padeda antrojo kambario “agentams”, kartais – atvirkščiai. Todėl žaidėjai turi nuolat šūkauti vienas kitam per sieną, ką mato ir ką sužinojo. Vykdant kai kurias užduotis žaidėjams iš abiejų kambarių teks bendradarbiauti itin glaudžiai, todėl “Iškoduok Putlerį” tinka patikrinti sugebėjimą dalintis informacija nesant greta.

Dėl tokios tvarkos primygtinai rekomenduotume, kad dalyvautų bent keturi žaidėjai (po du kiekvienoje pusėje). Galvosūkiai yra sudėtingi ir kai kurių užduočių sprendimas gali užtrukti ilgai. Be to, būti dviese-trise kambaryje įdomiau nei vienam, galima pasidalinti darbus ir paieškas.

Organizatoriai neslepia, kad kambario sukūrimas – tik dalis jų siekių, o kita – išreikšti savo nuomonę apie Putino režimą. Ji pareikšta skoningai ir išradingai. Didelis dėmesys skiriamas atmosferai: butas pilnas sovietinių daiktų (dauguma kurių nėra nei galvosūkiai, nei užuominos), įžangines instrukcijas ir telefonu sakomas užuominas taip pat mėginama įvilkti į specialiųjų agentų tarpusavio pokalbių formatą. Nieko keisto, mat kambario šeimininkai turi šį tą bendro su kinu ir televizija.

Jums patiks, jei:
• Nemėgstate Putino režimo.
• Mokate bendradarbiauti net būdami skirtingose sienos pusėse – arba norite šį sugebėjimą patikrinti.
• Patinka gerai atkurta atmosfera ir įdomesnis tikslas nei tiesiog “pabėgti”.
• Jūsų yra nuo 4 iki 6 žmonių.

Vilniaus mafijos slėptuvė

Dalyviai 2-6 (rekomenduojama 4)
Kaina Pirmadienį-ketvirtadienį 40 eurų, penktadienį-sekmadienį 50 eurų
Laikas 1 val. (nepavykus pridedama dar 15 min.)
Adresas Geležinkelio g. 6 (Naujamiestis), Vilnius
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Decode Room Mafijos slėptuvės siužetas: mafijozai gavo nedidelę bausmę ir tuoj išeis iš kalėjimo. Iki gyvos galvos pasodinti juos galima tik tuo atveju, jei “atsiras” baisesnių nusikaltimų įrodymų. To ieškoti jūs ir esate pasiunčiami į seną mafijos slėptuvę.

Ten, “kur sudėti įrodymai” pateksite tik gerokai paplušėję, atrakinę visą seriją paprastų spynelių ir atradę paslėptų daiktų, o galiausiai – įveikę kur kas netikėtesnį ir įmantresnį Mafijos apsaugos mechanizmą. Pasak organizatorių, vieną dalyvių jis taip išgąsdino, kad tas net sienelę sulaužė.

Vien suprasti, kaip atlikti tas paskutines užduotis, nepakaks. Keletą jų ir gerai perpratę padarysite ne iš karto (ir tikriausiai norėsite išbandyti visi).

Pasakysim tik tiek, kad mums išmėginant kambarį, šeimininkui net teko įnešti “papildomų išteklių” žaidimo metu. O vienai užduočiai parašyta instrukcija. Mafija, aišku, tokios nepaliktų, tačiau šeimininkai stengiasi, kad kambarys būtų įveikiamas per 60 min., nes jis – nelengvas. Įstrigus ilgiau, jie duoda patarimus specialiu telefonu.

Jums patiks, jei:
• Mėgstate filmus apie mafiją.
• Mėgstate siužetus apie įsilaužimus į apsaugotas ir įsilaužėliams pavojingas slėptuves.
• Mėgstate užduotis, kur užtrunka ne tik suprasti, kaip padaryti, bet dar ir įgyvendinti idėją.
• Užduočių ypatingumas svarbiau nei jų įpinimas į siužetą.
• Patinka įdomesnis tikslas nei tiesiog “pabėgti”.

 

Duck Out

Duck Out – pabėgimo kambarys Vilniaus naujamiestyje.

Dalyviai 3-5
Kaina 10 EUR žmogui
Laikas 60 min. (jei komanda po tiek laiko dar neišėjusi, bet netoli finišo, leidžiama jai baigti)
Adresas Švitrigailos g. 11F, Vilnius
Kontaktai Facebook

Duck Out pabėgimo kambario tema – paslaptingoji “Area 51” karo bazė Nevados dykumoje, į kurią esą 1947 m. buvo nugabentos Rosvele sudužusio ateivių laivo nuolaužos (ir “žalių žmogeliukų” kūnai).

Pabėgimo kambario dalyviai jaučiasi kaip įsilaužėliai į apleistą mokslininkų darbo stotį: tiesa, “laužtis” ir paskui pabėgti reikės ne jėga, o gudrumu.

Kambario interjere yra daug detalių, susijusių su mokslu (astronomija, chemija). Tačiau daugiau dėmesio jį įrengiant kreipta ne į autentiką, o į galvosūkius, kuriuos reikės išspręsti tam, kad galėtumėte išeiti.

Daugumoje galvosūkių reikės susieti skirtingose kambario pusėse atrastus daiktus ir dekoracijas ar panaudoti visa tai kartu – nes tik taip galima rasti tolimesniems galvosūkiams reikalingus daiktus ar kodus.

Kambaryje vyrauja prietema, tačiau visiems dalyviams pakanka žibintuvėlių, tad apgraibomis nieko daryti neteks.

Įstrigus galima prašyti organizatorių pagalbos per raciją, o jei eisite ne ta linkme – organizatoriai nukreips tinkama linkme ir savo nuožiūra.

Jums patiks, jei:
• Įdomūs galvosūkiai svarbiau nei atmosfera, tačiau pageidaujate ir jos.
• Patinka legendos apie ateivius.
• Nemėgstate tiksliai surašytų užuominų, ką daryti toliau ir kurie daiktai naudojami drauge.
• Norite, kad kaina priklausytų nuo žmonių skaičiaus.

 

Mystery House

Mystery House – Palangoje įkurti pabėgimo kambariai, po vasaros sezono perkelti į Vilnių.

Pašto apiplėšimas

Dalyviai 2-5 (geriausia iki 4)
Kaina 50 eurų
Laikas 60 min.
Adresas A. Jakšto g. 9 (Naujamiestis), įėjimas iš bromos
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Pabėgimo kambarys “Pašto apiplėšimas” – tai pora patalpų, vienoje kurių, jūsų žiniomis, laikomos “Lietuvos pašto” lėšos. Tikslas – tuos pinigus rasti, pavogti ir pabėgti.

Pabėgimo kambaryje daiktų mažai. Pasak organizatorių, taip padaryta specialiai – kad žaidėjai nebūtų klaidinami. Maža to, organizatoriai iš anksto pasako, kas kambaryje guli tik dėl grožio. Taigi, dalyviams niekada neteks spėlioti, ar tam tikras daiktas būtinas pabėgimui.

Nepaisant to, pabėgti iš kambario nelengva. Pasak organizatorių, jeigu ne galimybė laisvai per raciją prašyti patarimų, per 60 minučių kambarį teįveiktų 10% komandų.

Priešingai daugeliui pabėgimo kambarių, “Pašto apiplėšime” reikia ne tik protauti, bet ir pasitelkti atidumą, stropiai viską ištyrinėti. Nors dauguma rekvizitų kambaryje atrodo tarsi “pasiskolinti” iš ~1990 m. “Lietuvos pašto”, kai kurie jų slepia netikėtų elektroninių gudrybių ar kitų paslapčių. Tik visas jas radus ir perpratus pavyks pabėgti su grobiu.

Jums patiks, jei:
• Norite iššūkio ne tik mąstymui, bet ir atidumui.
• Nenorite spėlioti, kurie daiktai reikalingi sprendimui, o kurie – nebūtini.
• Labiau vertinate galvosūkius, o ne atmosferą.

 

Live Escape Game

Live Escape Game – didžiausia Lietuvoje pabėgimo kambarių erdvė: 435 kv. m ir 7 kambariai, iš kurių kol kas įrengti 5. Viskas sukurta naudojant iš Šveicarijos įsigytą koncepciją ir prekės ženklą, o kambariai pritaikyti vietai vengro dizainerio.

Didžiausias Live Escape Game unikalumas: jie turi po du vienodus kambarius. Tai reiškia, kad ir didesnės grupės (iki 12 žmonių) gali vienu metu patirti tą patį. Maža to, jos gali pasidalinti į dvi dalis ir rungtyniauti, kuri įveikusi tas pačias užduotis į koridorių išeis pirmoji.

Vieno milijono byla (1 Million Case) detektyvinis kambarys, kurį išbandėme, irgi turi savo „brolį dvynį“.

Vieno milijono byla (1 Million Case)

Dalyviai 2-6 žmonės kambaryje (iki 12 žmonių dviejuose kambariuose)
Kaina 2 žmonėms – 45 EUR, 3 žmonėms – 49,98 EUR, 4 žmonėms – 60 EUR, 5 žmonėms – 65 EUR, 6 žmonėms – 69 EUR
Laikas 60 min. (realiai duoda daugiau)
Adresas Gedimino pr. 45 (Naujamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Kambaryje ne šiaip ieškai išėjimo, o sprendi bylą – banko apiplėšimą (būsi išleistas išaiškinęs nusikaltėlius).

Kambarys – tai Ciūricho miesto detektyvo kabinetas. Jame guli įvairiai saugomi ar paslėpti banko apiplėšimo bylos įrodymai, kuriuos atradęs ir „sujungęs“ į visumą išsprendi bylą.

Dėl tokio pobūdžio žaidime yra daug tekstinės informacijos (pateikiama pasirinktinai lietuviškai arba angliškai), taip pat matematinių užduočių. Šios ir kitos užduotys – logiškos.

Įsigilinti ir įsijausti į siužetą laiko trūksta. Laimė, Live Escape Game šeimininkai į laiką žiūri lanksčiai: prieš mus žaidusios komandos iš kambario išėjo per 1:30 val., tačiau nė viena nebuvo išprašoma anksčiau nei išsprendė. Pasak organizatorių, vos 25% komandų išeina laiku, o išvarinėtų neišsprendusias „nebent po kokių 2 valandų“.

Visuose Live Escape Game kambariuose maksimaliai gali dalyvauti ne įprastiniai 4, bet 6 dalyviai ir sudėtingumas parinktas atitinkamai. Todėl jei jūsų mažiau, pagalvokite, gal praverstų daugiau žmonių (tris savaites nuo atidarymo dar nė viena dviejų žmonių komanda nebuvo išėjusi per 60 min.).

Jums patiks, jei:
• Nemėgstate laiko spaudimo ir norėtumėte turėti galimybę viską išspręsti net pavėlavę.
• Turite didelę žmonių grupę (daugiau nei 6 asmenys).
• Norite su kolegomis ne tik bendradarbiauti, bet ir pasivaržyti, kas tą patį išspręs greičiau.
• Užduotis tiesiog „išsivaduoti iš kambario“ atrodo pernelyg neįdomi / nuvalkiota.
• Norite užsienietiškos koncepcijos, o ne vietinių entuziastų „savomis rankomis“ kurto kambario.
• Neturite nieko prieš ilgų tekstų skaitymą ir matematinius uždavinius.

Tiktak

Dalyviai 2-6 žmonės kambaryje (iki 12 žmonių dviejuose kambariuose)
Kaina 2 žmonėms – 45 EUR, 3 žmonėms – 49,98 EUR, 4 žmonėms – 60 EUR, 5 žmonėms – 65 EUR, 6 žmonėms – 69 EUR
Laikas 60 min. (realiai duoda daugiau)
Adresas Gedimino pr. 45 (Naujamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Tiktak kambarys – tai keleivinė geležinkelio stotis. Stotis būtų neįsivaizduojama be skirtingu laiku į įvairius miestus išvykstančių traukinių. Būtent šita tema ir vienija visas užduotis, kurias teks išspręsti ieškant rakto nuo išėjimo durų.

Visos užduotys – tai skaičių ir raidžių paieška įvairiems kodams. Tačiau kiekvieno tų kodų atradimo būdai skiriasi iš esmės. Labai skiriasi ir šių užduočių sudėtingumas. Keli kodai atrandami labai paprastai, keli – vidutiniškai, o keli – itin sudėtingai.

Tais sudėtingiausiais atvejais teks išmėginti daug variantų ir idėjų, kol suprasite tinkamą loginę seką ar suprasite, kokią užuominą praleidote ir kaip ją pritaikyti. Todėl Tiktak – vienas sudėtingiausių Vilniaus pabėgimo kambarių. Kaip sakė prižiūrinti darbutoja, net ir su pagalbomis dar niekas nėra ištrūkęs laiku. Tačiau “Live Escape Game” į pavėlavimą žiūri liberaliai, neišvaro net ir po pusantros valandos.

“Įstrigę” žaidėjai gali prašyti organizatorių pagalbos telefonu. Matydami, kad žaidėjams nesiseka, organizatoriai skambina ir patys. Visgi, patarimai nebrukami per prievartą, galima jų atsisakyti – kadangi duodama daug papildomo laiko, patarimų atsisakymas nebūtinai reikš, kad liksite kambario neišsprendę.

Jums patiks, jei:
• Norite, kad būtų ir labai paprastų, ir vidutiniškų, ir labai sudėtingų užduočių.
• Nemėgstate laiko spaudimo ir norėtumėte turėti galimybę viską išspręsti net pavėlavę.
• Turite didelę žmonių grupę (daugiau nei 6 asmenys).
• Norite su kolegomis ne tik bendradarbiauti, bet ir pasivaržyti, kas tą patį išspręs greičiau.
• Norite užsienietiškos koncepcijos, o ne vietinių entuziastų „savomis rankomis“ kurto kambario.

Kiti Live Escape Game kambariai

• Daiktais neperkrautas kambarys „Steps (Laiptai)“.


 

NepabEXIT

NepabEXIT prisistato kaip Galvosūkių (o ne pabėgimo) kambariai ir šis pavadinimas tinka. Mat kambariai neturi temos ir juose nėra jokių daiktų, nereikalingų sprendimui. Galvosūkiai čia išradingi, įdomūs ir sprendžiami keliais etapais – „klasikinių“, tokių kaip lygtys ar rebusai, tikrai nėra.

Pirmasis nepabEXIT kambarys

Dalyviai 2-5
Kaina 40 eurų komandai
Laikas 60 min. (realiai duoda daugiau)
Adresas A. Goštauto g. 8 (Naujamiestis) – eiti į rūsį
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Pirmasis nepabEXIT kambarys atrodo lyg labai kukliai baldais apstatytas butas.

Reti baldai čia stovi ne šiaip sau. Kiekvienas daiktas reikalingas: arba pats yra galvosūkis, arba kito galvosūkio sprendimas / užuomina, arba savyje talpina vieną iš jų. Pašalinių daiktų nėra, tie patys daiktai panaudojami tik po kartą. Visi daiktai – perdirbti kasdieniniai (elektronikos nerasite). Priešingai daugeliui kambarių, čia nesistengta sukurti konkretaus laikmečio ar kūrinio atmosferos, esate čia ir dabar.

Kiekvienas NepabEXIT galvosūkis susideda iš skirtingų įvairiose kambario vietose esančių masyvių daiktų ir yra išsprendžiamas per kelis etapus. Tuo laiku, kur kituose kambariuose jau būtumėte galvosūkį išsprendę, NepabEXIT būsite pasiekę tik „tarpinį rezultatą“. Jį dar reikės „apdoroti“ papildomai, tikriausiai net ne kartą, kol galvosūkį įveiksite.

NepabEXIT kūrė galvosūkių entuziastas. Organizatoriai nuolat stebi bei klauso, kaip komandoms sekasi. Pamatę, kad žaidėjai „stringa“, pasako patarimą ar – dažniau – pakiša jį po durimis. Gautąjį lapelį galima atsiversti arba ne. Beje, „pakišami“ iš anksto sugalvoti patarimai kiekvienam galvosūkiui iš specialios kartotekos. Jie nėra tiesmuki ir tik „užveda ant kelio“, o ne pasako atsakymą, tad ir gavus lapelį su užuomina dar gali tekti kurį laiką pasukti galvą.

Be pagalbų iš kambario teištrūksta 10% dalyvių.

Jums patiks, jei:
• Norite tiesiog gerų galvosūkių, be „nebūtinų dekoracijų“ ir siužeto.
• Patinka dideli, sudėtingi, originalūs ir logiški kelių pakopų galvosūkiai.
• Nemėgstate, kai organizatoriai pasakinėja atsakymus taip, kad jums nebelieka ką galvoti.
• Nemėgstate laiko spaudimo ir norėtumėte turėti galimybę viską išspręsti net pavėlavę.
• Jums nebūtinos elektroninės ar „modernios“ užduotys.
• Esate grupė iki 5 žmonių.

Antrasis nepabEXIT kambarys

Dalyviai 2-5
Kaina 40 eurų komandai
Laikas 60 min.
Adresas A. Goštauto g. 8 (Naujamiestis) – eiti į rūsį
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Antrasis NepabEXIT kambarys – maksimaliai išgryninta “galvosūkio kambario” koncepcija. Vos įžengęs į tą nedidelę patalpą suprasi, kur yra visi galvosūkiai. Mat kambaryje daugiau nėra jokių pašalinių daiktų, net baldų. Visiškai nemėginama sukurti įspūdžio, kad tai yra butas ar biuras.

Įsivaizduokite, kad sapne sprendžiate IQ testą. Tačiau ne rašote atsakymus ant lapo, o kažin kaip patekote į IQ testo vidų. Maždaug toks yra antrasis nepabEXIT kambarys. Galvosūkiai čia ilgi, susidedantys iš kelių žingsnių. Turimą informaciją dažniausiai reikės pritaikyti ne pačiu akivaizdžiausiu (tačiau vis dėlto logišku) būdu: pirmąjį “eureka” dažnai pakeis nusivylimas, kai sprendimas nepasiteisins ir teks bandyti analizuoti kitaip ar giliau.

Komandos nariai gali išsiskirstyti ir spręsti skirtingus galvosūkius įvairia tvarka. Tiesa, kai kurie galvosūkiai “taps pasiekiami” tik išsprendus kitus.

“Įstrigus” galima prašyti organizatorių pagalbos per raciją. Bet skubėti dažniausiai neverta, ypač jeigu visi galvosūkiai jums pasiekiami ir galite mėginti juos spręsti. Šiaip ar taip, jeigu neišeisite per valandą, organizatoriai patys pasakys, kaip išspręsti likusius galvosūkius.

Jums patiks, jei:
• Norite VIEN TIK galvosūkių, be jokių pašalinių daiktų.
• Patinka dideli, sudėtingi, originalūs ir logiški kelių pakopų galvosūkiai.
• Nemėgstate spėlioti, kur yra galvosūkiai ir kurį reikia spręsti sekantį.
• Norėtumėte turėti galimybę pasidalinti “po galvosūkį” užuot dirbę prie vieno.

 

Pakalnės 13

Košmarų kambarys

Dalyviai 2-11
Kaina 13 eurų 1 žmogui
Laikas 60 min. (yra 30 min., 90 min. versijos; žaidimo metu yra galimybė laimėti laiko)
Adresas Pakalnės g. 13 (Naujamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

Pakalnės 13 prisistato kaip košmarų kambarys. Jau pats įvedimas į kambarį kitoks nei daug kur. Du dalyviai surakinami. Visiems užrišamos akys. Kas būna toliau, negadinsim siurprizo – išvysite, kai pakvaišęs balsas leis jums nusirišti akis. Tik pasakysime, kad iki tol, kol galėsite dirbti kaip komanda, dar praeis laiko.

Baugią atmosferą kuria aplinka, prietema, garsai. „Siekėme, kad norėtųsi ištrūkti“ – sakė organizatoriai. Visgi nors rekomenduojamas dalyvių amžius nuo 14 metų, tai nėra siaubo kambarys ir silpnų nervų žmonėms su širdim blogai čia tikrai neturėtų pasidaryti.

Kambaryje pilna senų, it iš kaimų kluonų surinktų daiktų, iš kurių tik mažuma reikalingi pabėgimui. Šalia atrasto “reikalingo daikto” paprastai būna ir lapelis, nurodantis, kur ieškoti sekančio. Todėl „Pakalnės 13“ primena orientacinį žaidimą: komandos nariai dažniausiai kartu vykdo vieną konkrečią užduotį, radę ką reikia eina prie kitos, paskui – dar kitos. Ne kartą bus taip, kad į nurodytą vietą rankų kišti nelabai norėsis, bet teks.

Tiesa, yra sudėtingų galvosūkių, kuriuos galima spręsti atskirai nuo komandos. Už dalį jų tiesiog skiriamas papildomas laikas, kiti būtini pabėgimui. Visa tai – “klasikiniai galvosūkiai” ir matematinės užduotys. Matematikos “Pakalnės 13” – daugiausia iš lankytų Vilniaus pabėgimo kambarių. Sudėti daugybę skaičių šeimininkai prašo dar prieš įvesdami į kambarį.

Kambarys didelis (priima net iki 11 žmonių), bet, lyginant su orientaciniais žaidimais, erdvės mažesnės – tad buvo, kad kai kuriuos daiktus radome per anksti ir tai kiek klaidino tiek mus, tiek viską komentuojantį baisųjį balsą.

„Pakalnės 13“ taip pat turi ir kitų pramogų bei organizuoja bernvakarius, įmonių vakarėlius, apimančius daugiau nei vien „košmarų kambarį“. Pats kambarys turi supaprastintą 30 min. versiją, o ateityje planuojama pasunkinta 90 min. versija. Taip pat šeimininkai žada įrengti „pabėgimo namą“ Trakuose (ten duos 3 val.).

Greta esančiame kieme – nemokamas automobilių stovėjimas, kas Vilniaus centre reta.

Jums patiks, jei:
• Patinka orientaciniai žaidimai.
• Nebijote susipurvinti rankų.
• Patinka matematiniai uždaviniai.
• Norisi sunkesnės užduoties nei tik pabėgti iš kambario.
• Norite spręsti užduotis kaip komanda, o ne kiekvienas atskirai.
• Norite suorganizuoti renginį, susidedantį iš pabėgimo ir kitų pramogų.

 

Užkoduota

Dalyviai 2-6 (geriausia iki 4)
Kaina 50 eurų
Laikas 60 min.
Adresas Naugarduko g. 91, 321 kabinetas (Naujamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

uzkoduota2

“Užkoduota” – tikras galvosūkių kambarys. Patekus į vidų net pribloškia užduočių gausa: daugybė spynų ir spynelių, įvairūs užrašai… Išeiti pavyks tik viskuo pasinaudojus – papildomų daiktų ir nebūtinų pagražinimų čia nėra.

Nepaisant tokių iššūkių, iš “Užkoduota” dauguma komandų ištrūksta per maždaug 50 minučių. Mat nors galvosūkių ir daug, jie nėra pernelyg sudėtingi: suvokus, “kur šuo pakastas”, galima kiekvieną jų įveikti greitai.

“Užkoduota” kambarys neturi jokios temos ar siužeto. Kaip galvosūkių žurnale išsprendęs vieną puslapį verti kitą (visai kitokį), taip ir čia atrakinęs kiekvienas duris ar dureles, rasi užuominų, kaip atverti kitas. Užuominų tikrai daug, bet jos nėra tiesmukos – kad “perkąstum” (ar net suvoktum, kad tai – užuomina) prireikia pamąstyti.

Jei visgi “užstrigsite”, galima skambinti specialiu telefonu ir prašyti organizatoriaus pagalbos. Tokių patarimų skaičius neribotas, o daugumai komandų prireikia maždaug trijų. Per kamerą pamatęs, kad buvote arti sprendimo, bet nuo jo nutolote, organizatorius paskambins ir pats. Beje, visų “Užkoduota” kambario lankytojų (net ir nepabėgusių laiku) laukia dovanėlė.

Kambarys įsikūręs tarp biurų sovietiniame penkiaaukščiame toliau nuo centro. Ateiti pėsčiomis iš Senamiesčio truktų ilgai, bet “ratuotiems” nuo to tik geriau: parkavimas nemokamas.

Jums patiks, jei:
• Pageidaujate tiesiog gerų galvosūkių, be „nebūtinų dekoracijų“ ir siužeto.
• Jums geriau daug lengvesnių galvosūkių nei mažai, bet tikrai sunkių.
• Jums nebūtinos elektroninės ar „modernios“ užduotys.
• Iš kambario norite išsinešti suvenyrą, priminsiantį šį vakarą.

 

Crazy Mind

Crazy Mind Vilniaus senamiestyje turi du pabėgimo kambarius. Jie nėra sudėtingi ir tinka nepatyrusiems.

Aplink pasaulį per 3600 sekundžių

Dalyviai 2-5
Kaina 50 eurų komandai
Laikas 60 min. (bet jei mato, kad komanda netoli ištrūkimo, organizatoriai prideda 5-10 min.)
Adresas Labdarių g. 3 (Senamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

kambarys „Aplink pasaulį per 3600 sekundžių“ kurtas taip, tarsi čia būtų gyvenęs pakvaišęs geografas, visa ko prislapstęs kelioniniuose lagaminuose ir kituose panašiuose daiktuose. Nors dauguma užduočių vienaip ar kitaip susijusios su geografija, patiems geografijos žinių neprireiks.

Viskas mechaniška – elektronikos nėra (net joks laikrodis nerodo, kiek laiko liko – tai organizatoriai praneša balsu iš anapus durų). Tačiau „surinkti“ išėjimo kodą užtruks, nes jis įvairiais būdais išslapstytas po visą kambarį: prireiks ir sukti galvą, kur gi dar neapieškojote (lengviau pasakyti nei padaryti), ir pasitelkti loginį mąstymą. Vis tik kambarys yra iš lengvesnių ir puikiai tinka pradedantiesiems. Maždaug 50% dalyvių jį įveikia per 60 min. be organizatorių patarimų (kurių galima prašyti per prieš įeinant įduodamą raciją).

Kambarys dėkingas individualistų komandoms, nes žaidėjai gali tuo pačiu metu spręsti skirtingus galvosūkius (nebūtina visų spręsti paeiliui).

Crazy Mind priklauso moterų komandai, kuri taip pat organizuoja „Encounter“ žaidimus ir vaikų gimtadienio šventes su galvosūkiais.

Ateityje jos planuoja įrengti dar du kambarius, suskirstytus pagal amžiaus grupes: vieną provokuojančios tematikos “N-21: Aistringi žaidimai”, kuris turėtų atverti duris lapkritį (turbūt bus populiariausias bernvakariams). Dar vėliau įsikurs kambarys vaikams („Aplink pasaulį per 3600 sekundžių“ išsprendžia paaugliai, bet vaikams jis per rimtas). Pirmąjį kambarį autorės irgi planuoja perstatyti.

Jums patiks, jei:
• Manote, kad genialumas – paprastume.
• Norite kambario, kur būtų didelė tikimybė patiems viską išspręsti net ir be patirties.
• Norite, kad būtų įmanoma vienu metu spręsti skirtingas užduotis.
• Norėsite paskui pratęsti vakarą Senamiestyje.

N-21 Aistringi žaidimai

Dalyviai 2-6
Kaina 50 eurų komandai
Laikas 60 min.
Adresas Labdarių g. 3 (Senamiestis)
Kontaktai Tinklapis, Facebook

N-21 Aistringi žaidimai yra pirmasis Lietuvoje pabėgimo kambarys „suaugusiems“, todėl turėtų sulaukti dėmesio iš švenčiančiųjų bernvakarius ar mergvakarius.
Siužetas: pavogėte pinigus iš mafijos boso. Šis jus sugavo, užrakino ir grįš po valandos. Privalote pabėgti anksčiau, mat, kiek girdėjote, mafijos bosas mėgsta kankinimus ir seksą.

Tikrovėje kambarys švelnesnis, nei galėtų pasirodyti iš aprašymo. Knyga „50 pilkų atspalvių“ čia įkvėpusi labiau atskirus elementus. Pavyzdžiui, dar prieš įvedant į kambarį visiems dalyviams užrišamos akys – tokiais raiščiais, kad kiaurai juos matosi kai kas, bet ne viskas. Net ir juos nusirišus galimybes pilnai apžiūrėti kambarį riboja prieblanda. Patalpa – spartietiškai paprasta, tačiau joje yra išmoningų elektroninių užduočių bei detalių. Jos įdomios, bet gana įnoringos: tai, kad nesuveikia išsyk, nebūtinai reiškia, kad sprendimas netoks, gal reikėjo mygtuką spausti stipriau ar laikyti ilgiau.

Kambario prižiūrėtoja bendrauja labai mandagiai, rūpinasi, kad akių raiščiai nespaustų ir visi jaustųsi gerai – taigi, tikrų mafijos pasityčiojimų ir kankinimų patirti neteks.

Pabėgimo kambarys dar įrenginėjamas ir tobulinamas, kuriami papildomi galvosūkiai (kai kurie jau net pastatyti, bet dar nėra naudojami). Todėl ilgainiui turėtų darytis įdomesnis ir sudėtingesnis. Kol kas tai – vienas lengvesnių pabėgimo kambarių, iš kurio dauguma ištrūksta per maždaug 40 minučių. Tiesa, rezultatai tikriausiai būtų prastesni – tačiau dalyviams įstrigus prižiūrėtoja gana greitai ateina su patarimais.

Jums patiks, jei:
• Norite pabėgimo kambario su elementais suaugusiems (tinka bernvakariui, mergvakariui).
• Vertinate detales labiau už bendrą vaizdą.
• Norite paprasto pabėgimo kambario, kur užduočių nebūtų per daug, o įstrigę greitai gautumėte patarimus net neprašę.
• Patinka prieblanda.
• Norėsite paskui pratęsti vakarą Senamiestyje.

Vilniaus pabėgimo kambarių palyginimas pagal kriterijus

Šis palyginimas nereiškia, kad kažkurie kambariai yra geresni. Viskas subjektyvu. Tarkime, vieniems patinka mąstyti logiškai, kiti smagiau praleidžia laiką “naršydami” kambarį mėgindami perprasti, kur organizatoriai ką nors paslėpė. Todėl rikdamiesi pagalvokite, kas tiks jūsų komandai.

Vilniaus pabėgimo kambariai žemėlapyje